تحلیل روندهای اقتصادی به صورت توأمان و در نظر گرفتن این تحولات به عنوان چرخههای همبسته این فرصت را در اختیار فعالین اقتصادی قرار میدهد که تصویر بزرگتر و واقعبینانهتری از آینده و جایگاه کسب و کار خود در بازارهای گوناگون به دست آورند.
در تقویم رسمی کشور، روز یکم تیرماه به عنوان «روز اصناف» و دهم تیر نیز «روز صنعت و معدن» نامگذاری شده است. بر همین اساس در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور این ایام تحت عنوان «دهه تولید و تجارت» شناخته میشود و برنامههای گوناگونی از سوی وزارتخانه و دستگاههای مربوط به مناسبت گرامیداشت این ایام و تبیین اهمیت این بخشهای اقتصادی در دستور کار قرار میگیرد.
مهمترین کارکرد بزرگداشت چنین روزهایی بدون شک توجه به همان تصویر بزرگ و یکپارچه به اقتصاد کشور و حلقههای مغفول مانده آن است. یکی از مهمترین نهادهایی که باید نقش آن در این دهه مورد توجه قرار گیرد، نمایشگاهها هستند که به یقین جایگاه مهمی در بهبود فضای کسب و کارهای تولیدی، صنعتی و تجاری دارند. نمایشگاه به مثابه آزمایشگاهی است که به منظور نوآوری و آزمودن اقدامات جدید در اختیار کسب و کارهای گوناگون قرار میگیرد و به آنان این فرصت را میدهد که افقهای جدیدی را پیش روی فعالیتهای اقتصادی خود بگشایند.
نمایشگاه بینالمللی اصفهان چهارمین دهه از فعالیت خود را در حالی آغاز میکند، که امروز بیش از همیشه رسالت خود را به عنوان حلقه واسطه میان بخشهای گوناگون صنعت و تجارت تعریف کرده است. نقش این شرکت به مثابه یک شتاب دهنده و تسهیلگر در سه حوزه تولید، تجارت و صادرات تعریف شده است و در برنامه جدید خود نقش موثرتری در حوزه شبکهسازی بین تولید و تجارت و صادرات ایفا خواهد کرد. این مجموعه در حالی پا به دوران بلوغ خود میگذارد که با برنامهریزی و استراتژیهای جدید اتصال به تحولات روزآمد بینالمللی را در دستور کار قرار داده و بیش از گذشته به زمینههای وابسته به نوآوری و برگزاری رویدادهای هیبریدی توجه دارد.
نمایشگاه امروز نقش مهمی در امیدآفرینی و ارتقای انگیزه در میان مردم و ذینفعان حوزههای مختلف کسب و کار دارد و میکوشد مشارکت همه نقشآفرینان این عرصه را جلب کند. طی «دهه تولید و تجارت» در مجموعه شرکت نمایشگاه اصفهان میزبان برگزاری دو رویداد «نوزدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات، مجموعهها و صنایع وابسته خودرو» (31 خرداد تا 3 تیر) و «دهمین نمایشگاه تخصصی مبلمان خانگی» (7 تا 11 تیر) هستیم و امید داریم که از این رهگذر بتوانیم اهداف این دهه را در میان مخاطبین توسعه دهیم.
تاریخ انتشار :
1402/4/3